Pesten.nl is het anti-pest portaal

Ik heb weinig vertrouwen meer in de medemens.

Ben reeds 50 jaar oud, maar de gevolgen van het gepest zijn zijn er nog steeds. Op de middelbare school was ik het buitenbeentje en werd 4 jaar gepest. Hoe, door me uit te schelden, na schooltijd tas van de fiets te trappen. Door me buiten te sluiten.

Vooral omdat ik goed kon leren. Daarna had ik al weinig vertrouwen in de medemens. Zodoende veel moeite met vrienden maken en houden. Toen ik ging werken kreeg ik op een gegeven moment een collega die ik in het begin netjes wegwijs gaf en vriendschap, maar ik bleek weer niet goed genoeg en zij ging met ander personeel mij weer pesten.

Dit duurde ook nog eens een jaar of twee. Nu heb ik geen echte vrienden omdat ik kort van vertrouwen ben en ook het liefst alleen op pad ga. Wel ben ik getrouwd heb twee kinderen.

Pak pesten bij het begin aan is mijn advies want je leven verandert totaal en ik kan niet meer geholpen worden. Voor mij is het te laat.DAGQUOTE_16


14 Reacties
  1. Ik word gepest door een paar meisjesuit mijn klas

  2. Ik word gepest om dat ik obesitas heb

  3. Ik ben die ontroerd door jouw verhaal.
    Moet vanavond een stuk bespreken voor geloofsgenoten dat gaat over Versla een pestkop zonder te slaan
    Naar aanleiding van een whiteboard-animatie
    (Staat op jw.org en kijk onder WAT DE BIJBEL LEERT > JONGEREN.)
    Jouw voorbeeld laat duidelijk zien wat de ernst en gevolgen van pesten kunnen zijn op je leven. Ik hoop dat je niet erg vind als ik mijn bespreking begin met jouw voorbeeld.

  4. Heb dus vanavond jouw verhaal voorgelezen aan 72 luisteraars.
    De zaal was diep onder de indruk van het verhaal. De impact die pesten op iemands leven kan hebben.
    Wij kijken zelf uit naar een tijd die in die in Psalm beschreven staat “De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten” een tijd waar geen onrecht meer zal zijn.

  5. Ik word gepest,
    maar wel zo.. dat ze kunnen zeggen
    ‘O het valt wel mee hoor of het was een grapje’
    Het voelt als of ik alleen ben op deze wereld.
    Heb 1 vriendin een echte.. Maar ze heeft ander les uren.
    Vooral het alleen fietsen en dan uitgescholden worden voor slome.
    Ik heb Astma dus kan niet zo hard.
    Op school kijkt iedereen me aan.. Omdat ik volgens hun andere kleding draag.
    Ik ben game verslaafd.

    • Die pesters zijn jaloers omdat jij uniek en jezelf bent.
      Blijf altijd wie je werkelijk bent !!!!!!

      • hoi ,helemaal mee eens ,het valt soms tegen ook in mijn geval.
        Nu wordt ik gevraagd om te komen drummen ,ze hebben je nodig.
        De stopcontakten en de bouw vergeet ik ,mijn passie en hobby
        muziek daar leef ik van. Kijkk maar op drum2play.nl daar zie je mijn hobby en huidig leven1

  6. Goede middag ,ik ben nu 67 jaar alleenstaande ,erg veel gepest en getreiterd eerst op vmbo ,mbo , ook op het werk. Ben nu gepensioneerd ,als ik die pestkop te pakken krijg geef ik gas bij, verstandig van niet denk ik,,maar de gadachte komt bij me op.Het ging van treiteren tot proefwerken verfrommelen!!Seksueel is ook gebeurd en heb nooit steun gehad ,ouders begrepen me niet!!Dan zwijg je maar….Ben muziek gaan maken dirigent en drummer ,doe ik nog steeds en houdt me op de been ,nu vraagt de jeugd mij wat ze moeten…..Meestal kan ik helpen soms dan stok ik ook . Zelf heb ik aan de Maas gestaan ,op het balkon ,of God haal me svp op.Nu komt het besef heel geleidelijk dat het beter gaat , ook in mijn geval praten helpt ook als je ouder wordt ,Een persoon heeft exuus gemaakt dat was 10 jaar geleden ,de enige ,hij zei ik was een schurk ik schaam me ervoor ,hebben we wat gedronken en ,met een hand afscheid genomen ,daar heb ik steun aan gehad ,nu nog.
    Gelukkig lost muziek veel op ,je kan er veel in kwijt ,ik heb gecomponeerd wel 70 drumstukken ,,de laatste jaren komen meer positieve geluiden .
    Als je slecht leest ,dislectisch bent ,uit een ander deel van nederland komt
    dan lijkt het net of je erbuiten valt ,ik was 15 toen we van Vlaardingen naar no brabant gingen .Maar vlug vergeten ,want nu gaat het het goed.Hert gaat ook goed maar soms als je leest Brrrrr slaat je gadachte om ,maar verder gaan.

  7. ben ook gepest op school elke dag niemand vond me aaridg de laaste deed mee vreeslijk

  8. vreslijk ben ook gepest daght aan zelfmoord

  9. Het is geen spelletje. Ze probeerden mij ook te saboteren en kennen je weak spots of zwakke plekken en die vallen ze aan. Sommige pesters hebben een ongebruikelijk inzicht in de menselijke natuur en dat misbruiken ze. Als er maar een is in je omgeving die zo doet dan voelt een ander dat op een of andere manier aan en die doet dat dan weer. Veel kennis op doen in die zin dat je weet hoe ze te werk gaan. Wat is de reden en waarom. Je voelt je niet gelijk aan de meerderheid. Ze maken je bespottelijk en zeggen van dat ze wel willen geloven dat niemand met je wil en gaan je neerhalen op uiterlijkheden als ze met de inhoud niet kunnen winnen. Pesters daar zit niet veel bij en doen het uit zwakte. Waarschijnlijk lijden ze aan overcompensatie van dat zij hun minderwaardigheidscomplex willen maskeren door op die manier stoer te doen. Hun eigen onzekerheden en angsten verbergen. Ze zijn zelf bang dat het hun overkomt. Je verwacht het niet. Hoe erger je het vind hoe meer ze het doen want dan hebben ze er lol aan. Ondanks pestprotocollen wordt er nog steeds gepest op scholen of op het werk. Je hoort nogal eens dat iemand er in er later gevolgen nog van ondervindt. Hier zou je van af moeten want zo hoef je niet te leven. Bevestiging van dat het is gebeurd en dat het niet goedgekeurd wordt waarbij de daders dit uitdagen en aanmoedigen door te gaan maar het in een veilige omgeving kunnen delen van ervaringen. Sommigen worden arbeidsongeschikt wat dat aangaat veroorzaakt het sociale nood waar zij beter van worden. Op het hart of op de ziel trappen en kwetsende humor. Je kwetsbaarheden zijn bij hun niet in goede handen want die zullen ze aanvallen en bespottelijk maken. Je wilt het nergens mee goed praten. Sommige leraren zeiden er niets van en lieten het pesten gewoon doorgaan. Er is zelfs iemand van school afgedaan en toen kozen ze een ander. Het kunnen ook medepesters zijn of meeloper die daarna wordt gepest door de aanzetter van pesten. Hoe meer je er mee zit des te leuker en plezieriger en spannender zij het vinden.Als je er wat van zegt dan geven ze je een trap na. Sommigen hebben echt geen gevoel en die blijven maar uitdagen. Ze moedigen je aan dat je beter een einde aan je leven kunt maken en dat je gek bent en dat je in een gesticht hoort. Sommige zijn echt in de psychiatrie terecht gekomen en telkens weer belachelijk gemaakt en in een hokje geduwd. Ze wensen je ernstige ziekten toe zoals kanker en vinden je een slet die niemand waard is en hopen dat je in verkeerde handen komt. Ze wensen je ongelukken toe kortom wat niemand wil en zij ook niet. Waarschijnlijk zijn ze zelf geestesziek of crimineel maar ook al zeg je dat je raakt hun nergens mee en ook niet met straf of vergelding en geven het het slachtoffer ook nog de schuld van dat het slachtoffer er zelf om vroeg. bij seksuele intimidatie heb je er zelf om gevraagd omdat je een korte rok droeg of hoge hakken en dan zul je er volgens hun wel om gevraagd hebben of dat gewild hebben om zich zo vrij te pleiten van schuld. Alsof je dat dan maar mag doen. Het is oud zeer wat sommigen tot op latere leeftijd nog steeds bij zich dragen en hoop op begrip en erkenning en een andere omgeving. Het kan trauma en sociale fobie veroorzaken. In bijna ieder contact zijn ze bang dat het hun weer zal overkomen en leiden een teruggetrokken bestaan. Er zijn ook gepeste mensen die op school zijn gepest maar hun pijn bezweren om andere onschuldige mensen in een weerloze positie zitten en die gepest worden ook te pesten en op die manier macht uitoefenen.Zo was er iemand die een pestblog opzette. in het begin leek ze nog vol begrip maar later was het alsof ze zich wou afzetten op iemand die zelf ook werd gepest in hun huidige leven. Van dat het slachtoffer zelf dader wordt. Gaat het wel goed met de pester? Ze kunnen liegen zonder blikken en blozen en onemotioneel. . . .

  10. De pester wil zich ergens op afgeven omdat het niet lekker loopt in hun eigen leven en dat willen ze niet toegeven. het is hun eigen zwakte. Je moet het motief weten waarom ze dat doen. Als de ouder merkt dat het kind wordt geest of dat het zich uit in lichamelijke klachten dan gaan zij er mee naar de dokter en die kan niks vinden en uiteindelijk komen ze er achter dat pesten de reden kan zijn van de klacht. Er wordt een oplossing gezocht en dan gaan de ouders naar de directie om dit bespreekbaar te maken en als het goed is doet de school er iets aan en zo niet dan doen de ouders hun op een andere school. het kan ook zijn dat ze in een andere groep worden geplaatst. Als de directie de verantwoordelijkheid niet neemt of het personeel dan is er iets mis met die school en dan is het geen veilige omgeving meer. Je kan op die manier niet bepaald zeggen dat je de tijd van je leven hebt gehad op school. Het is erg dat sommigen hier de gevolgen nog steeds van ondervinden en zelfs nog op oudere leeftijd. Vijftig jaar en dan zit je er nog mee dan heeft het wel een grote impact op je ontwikkeling gehad. Dit ontwricht de samenleving. Pesters gaan in het geniep te werk en zijn vindingrijk. Het valt niet op. Een oplettende leraar kan zien dat de leerling vaak alleen is en geen aansluiting heeft stil en teruggetrokken is. Ze kunnen ook een enquete houden of ze zich thuis voelen op de school om zo een algemeen beeld te krijgen hoe de sfeer wordt ervaren. Ik geloof dat de meesten de school nog wel een veilige plek vinden. Als dat niet zo zou zijn zou je naar de jellinek kliniek gaan want daders zijn anoniem en kunnen veel druk uitoefenen en dreigen en aanvallen fysiek geweld vernielingen aanstootgevend gedrag en het lijkt alsof de school alleen voor hun is en niet voor die ander en je krijgt als slachtoffer ook nog eens de schuld en zo heb je het idee dat het onderwijs geen beroep meer is dan een ambteloos burger zonder staat van dienst. Mensen een smet toebrengen als excuus aanvoeren dat je je schuldig maakt aan hypocrisie. Het is alsof ze zich superieur voelen en soms is het zo dat de pester de leraar en directie ook nog achter zich weet te krijgen en diegene die gepest wordt krijgt de schuld. Het lijkt de omgekeerde wereld wel. Je in je uniek zijn en in je authenticiteit aanvallen. Alles wat jou tot je zelf tot wie je bent maakt. Je voelt je eigenlijk ongelijk en behandelen je als mindere. hatelijk blikken toewerpen alsof ze je de dood in de ogen kijken en dan denk je wat heb ik gedaan en waarom en een medeplichtige zegt daarom of hebben altijd wel een reden aan te voeren waarom zij dat gerechtvaardigd vinden dat te doen. Je raakt steeds meer op de externe wereld gericht en als je dat verleden niet afsluit dan kun je wel weer zo iemand tegenkomen. Ik kan me voorstellen dat dit iemand achterdochtig en wantrouwend maakt iemand dichter bij te laten komen uit angst dat het weer eens gedaan zal worden. Ik denk dat de dader van pesten er zich soms niet eens bewust van is wat die aanricht. .

  11. Een school die er niets aan doet aan dat pesten kan een negatieve reputatie krijgen maar ze maken er zich wel van af met allemaal smoezen. Je denkt aan een school waar iedere leerling gezien wordt en van kennen en gekend worden en een veilige sfeer waar iedereen zich op z”n gemak zou moeten voelen. Ook eens een keer hebben ze mijn cijfer veranderd in de agenda van de leraar.mijn cijfer zou omgeruild zijn met een andere leerling die een onvoldoende had. Toen is mijn moeder nog naar de directie gegaan en die had ook nog spatjes en praatjes. Je had niet echt de indruk dat ze geinteresseerd in de leerling waren, dan nog een slecht humeur ook en dat met een smoes willen vergoeilijken. Ook hebben leerlingen eigendommen van de school vernield en eigendommen van een leerling. Het zijn dingen die op een school niet thuis horen. Geldingsdrang en bemoeienis. Waar doe je het voor. Lesje afdraaien en geld verdienen. Wat nemen ze mee van school. Obsceen taalgebruik en aanstootgevend gedrag. Je neerzetten als object.

  12. Het is zaak dat iedereen zich gehoord voelt en je voelt je er niet eerlijk behandeld. je voelde je niet gewaardeerd dan ondergewaardeerd met vooroordelen. Er heerste vriendjes politiek en dat vond ik niet eerlijk. Nu zeggen ze dat de motivatie van binnen uit moet komen maar dit werkt niet zo goed als er zo”n verziekte sfeer hangt van corruptie en vriendjespolitiek waar ze in alles meegaan en je onverdiend achteruit zetten met een beeld of hype. Ze geven het ouders op de schuld en de leerling en iedereen maar kijken gewoon niet naar hun eigen aandeel want ik heb me best gedaan. Wat valt er dan op mij aan te rekenen? Je bent gewoon gesaboteerd en het personeel en directie deden mee en gaven mij de schuld. Van de vernieling die bij ons is aangedaan kreeg je ook nog de schuld. leerlingen hadden een ruit bij ons vernield en een straatklinker door de ramen gegooid en toen je je beklag bij de directie deed hebben zij de directie weten te overtuigen dat het mijn schuld was. Ze pakken je op de zwakke plekken. De sfeer was al eerder niet goed in die groep. In het gezicht met iemand mooipraten en als de deur dicht was begonnen ze over diegene te roddelen en dit deden ze bijna bij iedereen die ze tegenkwamen. Als ik het niet was die gepest werd dan was die ander het wel. of ze pakten je op uiterlijkheden zoals een kin dat vooruit steekt of onderkin of figuur of kleding. Het gebeurde onverwachts en hadden in no time volgelingen en dan is het een tegen allen. Ze hadden smoezen om dit dan te vergoeilijken omdat mijn zus ook zo deed en daarom deden zij dat ook. In iedere geval vallen ze je aan op de zwakke plekken. Bijv. eenoudergezin als autoriteit ontbreekt dan vallen ze je hier op aan en dat maakt dat ze ook hun verkeerde gedrag kunnen vergoeilijken omdat je zwakker staat en je hier op niet kunt verdedigen zoals vooroordelen en pesten labelen met diagnosen die hype zijn geworden en bemoeienis. Als iemand voor je opkomt dan voelt dat als steun maar als je steun had gehad hadden ze dat niet gedaan. Ze deden dus zo omdat je geen steun had en daar pakken ze je op. Schrik aanjagen en intimideren en zou je dat aanklagen je dan ook nog een veeg uit de pan geven of een hatelijk antwoord geven omdat zij vinden vanuit hun optiek dat het gerechtvaardigd is. Je hebt geen houvast. Als je als ouder te horen krijgt van dat de directie vind dat je geestesziek bent en vind dat je naar de psychiatrie toe moet dan zou je als ouder zeggen daar komt niks van in of waar bemoeit U zich mee geldingsdrang. Je zou de school verlaten en geen commentaar geven op wat zij gezegd hadden en je nooit meer laten zien op die school en voorgoed weggaan. Je voelt je in je integriteit aangetast met bemoeienis en geldingsdrang. Hoe minder hoe mooier om later over je te roddelen uit ledigheid en ondeugd. Hol en leeg en op leed uit zijn. Vermeende diagnosen op je plakken die er op lijken en je dat als leek geven en achter de ouders om daar over willen gaan en dat op willen dringen. De school wou dat ik heel raar eindigde en wel in de goot en in de sloot en dood en aan de drugs en alcohol verslaafd aan alles en alle drugsoorten en alcoholsoorten die er zijn die er zijn en naar en raar. dat je onder een brug zal eindigen en zij heel mooi en goed terwijl zij heel gemeen waren. Het individu kon hun geen ruk schelen. Hoe minder je je voelde des te beter zij zich voelden. Het liefst alle diagnosen uit de d.s.m en dat je in het guinnisbook of records komt met de hoeveelheid hulpverleners die je hebt gehad. En dat ze dan tegen elkaar kunnen zeggen en roddelen van heb je het al gehoord van die en die is ook gestoord. Op een platte onofficiele ongedetailleerde indiscrete manier om zich op die manier zich op de borst te kloppen als een allknowing attitude. Mensen uit de samenleving wegstoppen met een label wat een school is dat.

Geef een reactie

Laatste nieuws

Raad van Advies

Roger Pellemans
Accountmanager sector Gevangeniswezen Dienst Justitiële Inrichtingen, Ministerie van Veiligheid en Justitie
Bart Muller
Professional Independent Banking
Marijke van Venne
Directeur Openbare basisschool De Nienekes in Cuijk
Melissa Gasseling
Owner / Sales director at Ontwerpbureau SIS
Claire Gasseling
Owner / Creative director at Ontwerpbureau SIS

Nieuwsbrief

Samenwerking

Voor de invulling van het programma aanbod werkt de Stichting Pesten samen met de Radboud Universiteit Nijmegen.

Commissie van aanbevelingen

Katinka van den Berg
Directeur Context at work
Hans Stellingsma
Owner at Stellingsma Management BV
Peter Plaum
Sales director Simac SBS
Erik Hendriks
Directeur Zonnetrein bv
Bestuurslid “Stichting Oude Stad”
Werkplekbegeleider SIOS.

Word donateur!

Door Stichting Pesten te steunen, maakt u het mede mogelijk dat wij ons kunnen blijven inzetten voor de strijd tegen pesten.

Word donateur

Partners

  • Vertoorn Adviesgroep
  • rocomm
  • anetwerk